21.05.2012

Najlepsze bo domowe: drożdżówki z jabłkami.

Te bułeczki nie są przygotowane jak klasyczne drożdżówki. Są szybkie w przygotowaniu (mikser) i temperatura pieczenia jest trochę niższa niż w większości przepisów. Dziś były z jabłkami, chociaż normalnie   przygotowuje się je z białym serem. Osobiście wolę zwykłą drożdżówkę bez dodatków, taką, którą można zjeść po prostu z masłem i popić ciepłym kakao - ale te również są smaczne i przede wszystkim dają wielką satysfakcję  :)


 Składniki:
2/3 szklanki cukru
8 dag świeżych drożdży 
3/4 kg mąki
3/4 szklanki mleka
4 jajka
1/3  kostki roztopionej margaryny
pokrojone w drobne kawałki jabłka

Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru. Wyrobić ciasto: do miski wbić jajka, wlać mleko i wsypać cukier oraz mąkę. Dodać rozczyn drożdżowy. Miksować przez 3 minuty na jednolite ciasto. Wyjąć i zagniatać około minuty. Odstawić na 10-15 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie podzielić ciasto na 12 równych części, do środka każdej bułeczki nałożyć nadzienie z jabłek i dokładnie zlepić. Formować w dłoniach kształtne bułki, przykryć ściereczką na pół godziny i odstawić w ciepłe miejsce. Piec przez 20-30 minut w piekarniku w temperaturze 170-180 stopni.


przed...


... i po



I jeszcze: 
Jadąc niedzielnym popołudniem przez mazurskie lasy na jednym z pól zobaczyłam takich oto "ludzi":



Byli niesamowicie mili i wytwornie ubrani : )) 
no i najważniejsze: znów jest ciepło!

9 komentarzy:

Olka pisze...

Fajne drożdżówy, narobiły mi apetytu.

Grande pisze...

zawsze można zawitać w kuchni i coś upichcić :D

Maggie pisze...

Ja chyba tez najbardziej lubie drozdzowki bez dodatkow albo tylko z kruszonka. Najlepiej smakuja jeszcze cieple, do tego duzy kubek kawy i jestem szczesliwym czlowiekiem :)

Wiewióra pisze...

wspaniałe drożdżówki :) ja najbardziej lubię z białym serem, i z kruszonka lubię, i pod każda postacią hihih.

Anonimowy pisze...

uwielbiam takie buleczki, najlepsze sa z bialym serem pyszne

Marrin pisze...

swietne ;D

fortepianistka . pisze...

Och, w tamte wakacje widziałam tych samych ludzi... :D
Byli równie wytwornie ubrani, ale z żalem stwierdzam, że ich populacja drastycznie zmalała... :c

Aneta pisze...

ostatnio piekłam ciasto drożdżowe z rabarbarem, ale bardzo smacznie te bułeczki drożdżowe wyglądają, i na pewno smakują, więc pewnie spróbuję je zrobic :) pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i miły komentarz ;)

ita ekspresowo pisze...

Ładne drożdżówki jeszcze kruszonka i ślinka cieknie :D