17.05.2012

Radość o poranku.

Dziś wyjątkowo postanowiłam zjeść śniadanie. I wybór padł na placuszki. Trochę zmodyfikowałam przepis, bo 2 łyżeczki proszku do pieczenia to według mnie za dużo jak na takie placuszki. Dodałam 1 płaską łyżeczkę. Bajeczne śniadanie - chyba znów zacznę zdrowo zaczynać dzień :) A deszcz pada i pada, i przestać nie może. Niechby padał sobie gdzie indziej! 



Składniki (na ok. 16 placuszków): 
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1 i 1/4 szklanki mleka
1 jajko
jabłko starte na tarce
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropel aromatu rumowego
pół drobno pokrojonego banana
1/2 łyżeczki soli

Mąkę, mleko, proszek do pieczenia i jajko łączymy i mieszamy na jednolite ciasto bez grudek. Dodajemy kilka kropel aromatu, starte jabłko i pokrojonego drobno banana, a także sól. Mieszamy. Placuszki smażymy na rumiano z obu stron. Podawać oprószone cukrem pudrem. 





14 komentarzy:

Smaczny Kąsek pisze...

Placuszki z bananem i jabłuszkiem? Tak! Tak! Też chcę tanie śniadanko ;)

Smaczny Kąsek pisze...

takie*, aczkolwiek ekonomiczne też jest! :)

Maggie pisze...

Ja bez sniadania nie funkcjonuje :) A po takim mialabym chyba sile przenosic gory!

Catus pisze...

Ja też mam ze śniadaniami nie po drodze :)I ciagle sobie obiecuje poprawę :D

Ale placki z bananami uwielbiam!

Dusia pisze...

mmmm rewelacja

Grande pisze...

hihi, jedna literówka i zmienia sens wypowiedzi :D acz prawda - drogie nie są a jakie pyszne :)

M.J. pisze...

o kurczę aż zgłodniałam... chyba wiem, co jutro będę jadła... pycha! :)

Kaś pisze...

apetyczne - placuszki i zdjęcia

Paulina pisze...

jak ja dawno nie jadłam takich placuszków:)

Wiewióra pisze...

mniam! kocham śniadania! i muszę jeść bo inaczej sił mi brak. Pyszne placuszki :)

Anonimowy pisze...

pyszota

Katarzyna Młodzik pisze...

Ja nie jadam słodkich śniadać, ale chyba zrobię takie placuszki na podwieczorek. Bardzo lubię połączenie jabłka i banana.

Marrin pisze...

cium cium pyszulka :D

Anonimowy pisze...

lubie takie owocowe placuszki, i jeszcze np. polane czekolada... pysznosci :)